Välfungerande arbetsgrupper har en positiv inverkan på produktivitet och hälsa.
Att bygga bra arbetsklimat och bra arbetsmiljö är ett jobb som alla på arbetsplatsen behöver vara delaktiga i. Det behövs kunskaper, strategier och målinriktat arbete för att fungera optimalt tillsammans.
Många av de viktigaste komponenterna när man vill bygga effektiva grupper har med tankar, känslor och beteenden att göra. Därför är det bra att anlita en psykolog som kan hjälpa till!
Jag hjälper er med kartläggning av behov, målformulering, kunskaper och verktyg!
Alla insatser skräddarsys utifrån era behov!
LÄR KÄNNA DIG SJÄLV OCH DINA ARBETSKAMRATER MED HJÄLP AV IPU PROFILANALYS OCH DRIVKRAFTSANALYS!!
Med hjälp av IPU-verktygen får du ökad självinsikt och ökad förståelse för arbetskamraterna. Du får dessutom hjälp med att utveckla effektivare kommunikation. Detta leder ofta till bättre samarbete, bättre relationer och effektivare individer och grupper.
Du får reda på:
Din beteendestil och hur den påverkar dig i arbetet och i gruppen
Hur uppfattar andra dig
Hur arbetet bör vara för att du skall komma till din rätt
Om du behöver anpassa dig, och i så fall hur och i hur hög grad
Beteenden som andra ser, men som du själv kanske inte är medveten om.
Hur du kan bli mer effektiv i din kommunikation med andra
Dina drivkrafter och din motivation
Kontakta mig om du vill veta mer om grupputveckling med hjälp av IPU!
Konflikthantering
GODA STRATEGIER FÖR KONFLIKTHANTERING KAN VARA EN AVGÖRANDE FRAMGÅNGSFAKTOR.
LÄR DIG MER OM RISKSITUATIONER OCH ÅTGÄRDER GENOM VÅRT KONCEPT!
Konflikter påverkar oss både fysiskt och mentalt, och långvariga konflikter tenderar att göra oss stressade, dränera oss på energi, öka risken att vi blir sjuka, minska vår motivation och kan till slut göra att vi lämnar arbetsplatsen.
Att ha goda strategier för att förebygga uppkomst av konflikter, och för att hantera dem som uppkommer, kan vara en mycket god investering för arbetsgivare!
Det koncept jag jobbar med bygger på modern forskning om mänskligt beteende. Många arbetsgrupper har fått hjälp att minska konfliktbenägenheten och komma vidare till ett hälsofrämjande och produktivt klimat i gruppen genom konceptet.
Kontakta mig om du vill veta mer om konflikthantering och förebyggande arbete!
EFFEKTIVITET OCH PRODUKTIVITET
Går tiden åt till annat än till arbetsuppgifterna? Det kan skapa både stress, oro och frustration. Att göra rätt saker i rätt tid ökar arbetsmotivationen och är bra för hälsan!
HANDLEDNING OCH KONSULTATION
Insatser med målsättning att öka gruppens förmåga att utföra sitt arbete på ett effektivt och hälsofrämjande sätt.
ARBETSKLIMAT
Arbetsklimatet utgörs av beteenden, tankar och känslor. Med moderna metoder kan ni skapa ett arbetsklimat som hjälper er att må bra och nå era mål.
SAMARBETE OCH KONFLIKTHANTERING
Effektivt samarbete ökar trivseln och produktiviteten och kan även påverka hälsan hos medarbetarna!
UTBILDNINGSINSATSER
Öka gruppens effektivitet genom ökade kunskaper och förbättrade strategier!